Voorschool

Voorschool als onderdeel van de basisschool

Onze voorschool valt onder Jiddo en  is er voor kinderen van 2, 5 jaar tot 4 jaar. Er zijn twee groepen, groep A en groep B. Hierdoor is er geen wachtlijst meer en kan uw kind vanaf 2,5 jaar (of ouder) direct instromen.
Het lokaal van de voorschool is gevestigd in het Palet, net als de BSO (buitenschoolse opvang), handig alles onder één dak!

Op de voorschool werken juf Marjolein en juf Lyan, op een heel speelse manier met de kinderen aan hun ontwikkeling. Er is veel aandacht voor spraak- taalontwikkeling en er zijn allerlei activiteiten zoals tekenen, luisteren, zingen en bewegen. Kinderen krijgen de ruimte om te ontdekken en te experimenteren. Natuurlijk is er veel sociale omgang met elkaar.

Het lokaal is ruim en voorzien van allerlei veiligheidsmaatregelen passend bij deze doelgroep (b.v. verhoogde deurklinken, afgeschermde stopcontacten, deurbeschermers, etc.).
Ook is er een speciaal afgeschermd plein buiten waar de kinderen heerlijk kunnen spelen met allerlei speelgoed.

De voorschool van Het Palet sluit naadloos aan op groep 1. Er is veel overleg tussen de voorschool en de kleutergroepen. Ze werken met dezelfde thema’s, doen mee met allerlei activiteiten, zoals kerst, sinterklaas en vieringen.
Ook leren de kinderen elkaar allemaal gaande weg het jaar steeds beter kennen. Er wordt regelmatig samen buiten gespeeld.

Graag maken we u er op attent dat wanneer u zelf nog jonge kinderen heeft, of gezinnen kent die gebruik zouden willen maken van onze voorschool zich tijdig moeten opgeven.
We werken met het principe van plaatsing op volgorde van inschrijving.

Een tijdige inschrijving voorkomt zo wellicht teleurstelling.

Kennismaken en informatie

Ouders zijn van harte welkom om een keer te komen kijken. We geven u dan ook graag meer informatie en een rondleiding. We kunnen overleggen in welke groep uw kind geplaatst kan worden en welke tijden u het beste uitkomen.

U kunt een afspraak maken met de directeur van de school, Saskia van Luijt, door te bellen met 0591-647653 of een mailtje te sturen naar palet@viviani.nl